2014
Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak...
NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD et. al.Základní údaje
Originální název
Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak...
Název anglicky
Reflection in The Process of Learning. Ten Times Equally Yet Differently...
Autoři
NEHYBA, Jan (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), David A. KOLB (840 Spojené státy), Fred A. J. KORTHAGEN (528 Nizozemské království), David BOUD (36 Austrálie), Peter JARVIS (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jennifer A. MOON (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jan KOLÁŘ (203 Česká republika, garant, domácí), Saša DOBROVOLNÁ (203 Česká republika), Jakub ŠVEC (203 Česká republika) a Josef VALENTA (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, 120 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00075069
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-6489-8
Klíčová slova anglicky
Experiential Reflection Learning Groupwork Lecturers Personal Social Development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2015 21:51, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Zkušenost a její reflexe jsou propagátory zkušenostního učení považovány nejen za nezbytnou součást každého učení, ale dokonce za důležitou podmínku úspěšné práce a spokojeného života. Na teoretické úrovni se jimi zabývá celá řada autorů, z nichž mnozí získali světový věhlas. Jejich koncepty jsou odborné veřejnosti většinou dobře známé, ne vždy však čtenářům umožňují nahlédnout do samotné lektorské „kuchyně“. Předkládaná publikace právě o takový pohled usiluje. Po úvodním vymezení pojmového a definičního rámce totiž formou rozhovorů s renomovanými zahraničními autory a dalšími čtyřmi zkušenými českými lektory představuje jejich zkušenosti v práci s různorodými skupinami a poodkrývá tak oblast jejich osobních i profesních přesvědčení, osvědčených metod a způsobů práce, stejně tak jako zdroje případných nezdarů či možných pochybností. Publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o zkušenostní učení, reflexi a práci se skupinami – zejména tedy lektorům a všem, kteří v této oblasti usilují o rozvoj teorie i praktických postupů.
Anglicky
Experience and its reflection are considered by the promoters of experiential learning not only necessary part of every learning but also an important condition of successful work and satisfied life. On the theoretical level, several authors have been dealing with it, many of whom have become worldly renown. Their concepts are usually well-known for the public, however, they do not necessarily enable the reader to see "behind the curtain". The publication presented is trying to offer exactly such view, since after defining initial concept and definition frame, experience gained from working with various groups is presented in the form of interviews with renowned authors from abroad as well as four experienced lecturers from the Czech Republic. Thus, the field of lecturers' personal and professional beliefs, methods and manners of work together with sources of possible failures or doubts is uncovered. The book is offered to readers which are interested in experiential learning, reflection and working with groups - especially to lecturers as well as everyone who is trying to develop theory and practical procedures in the field.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MU |
|