B 2014

Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak...

NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD et. al.

Základní údaje

Originální název

Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak...

Název anglicky

Reflection in The Process of Learning. Ten Times Equally Yet Differently...

Autoři

NEHYBA, Jan (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), David A. KOLB (840 Spojené státy), Fred A. J. KORTHAGEN (528 Nizozemské království), David BOUD (36 Austrálie), Peter JARVIS (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jennifer A. MOON (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jan KOLÁŘ (203 Česká republika, garant, domácí), Saša DOBROVOLNÁ (203 Česká republika), Jakub ŠVEC (203 Česká republika) a Josef VALENTA (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, 120 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00075069

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-6489-8

Klíčová slova anglicky

Experiential Reflection Learning Groupwork Lecturers Personal Social Development

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2015 21:51, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Zkušenost a její reflexe jsou propagátory zkušenostního učení považovány nejen za nezbytnou součást každého učení, ale dokonce za důležitou podmínku úspěšné práce a spokojeného života. Na teoretické úrovni se jimi zabývá celá řada autorů, z nichž mnozí získali světový věhlas. Jejich koncepty jsou odborné veřejnosti většinou dobře známé, ne vždy však čtenářům umožňují nahlédnout do samotné lektorské „kuchyně“. Předkládaná publikace právě o takový pohled usiluje. Po úvodním vymezení pojmového a definičního rámce totiž formou rozhovorů s renomovanými zahraničními autory a dalšími čtyřmi zkušenými českými lektory představuje jejich zkušenosti v práci s různorodými skupinami a poodkrývá tak oblast jejich osobních i profesních přesvědčení, osvědčených metod a způsobů práce, stejně tak jako zdroje případných nezdarů či možných pochybností. Publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o zkušenostní učení, reflexi a práci se skupinami – zejména tedy lektorům a všem, kteří v této oblasti usilují o rozvoj teorie i praktických postupů.

Anglicky

Experience and its reflection are considered by the promoters of experiential learning not only necessary part of every learning but also an important condition of successful work and satisfied life. On the theoretical level, several authors have been dealing with it, many of whom have become worldly renown. Their concepts are usually well-known for the public, however, they do not necessarily enable the reader to see "behind the curtain". The publication presented is trying to offer exactly such view, since after defining initial concept and definition frame, experience gained from working with various groups is presented in the form of interviews with renowned authors from abroad as well as four experienced lecturers from the Czech Republic. Thus, the field of lecturers' personal and professional beliefs, methods and manners of work together with sources of possible failures or doubts is uncovered. The book is offered to readers which are interested in experiential learning, reflection and working with groups - especially to lecturers as well as everyone who is trying to develop theory and practical procedures in the field.

Návaznosti

MUNI/A/0820/2013, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty