2013
Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben
SORGER, Brigitte, Sandra REITBRECHT a Tomáš KÁŇAZákladní údaje
Originální název
Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben
Název anglicky
Impulses for teaching and further research on writing in multiple languages
Autoři
SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí), Sandra REITBRECHT (40 Rakousko, domácí) a Tomáš KÁŇA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Erste Auflage. Brno, Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, od s. 288-300, 13 s. Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, 2013
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00066933
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-263-0558-3
Klíčová slova anglicky
multilinguality in German L3 classes teacher training writing training
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2014 22:17, doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
V originále
Dieses Kapitel fasst die Ergebnisse der fünf Teilstudien in diesem Fachbuch zusammen und zeigt Konsequenzen auf. Dabei wird die Notwendigkeit von Aspekten mehrsprachigen Lernens an tschechischen Schulen und in der Lehrerausbildung diskutiert. Zudem wird auf die Notwendigkeit eines intensiven und qualitativ erneuerten Schreibtraining im DaF-Unterricht sowie auf weitere Forschungsziele hingewiesen.
Česky
V kapitole 15 jsou shrnuty výsledky pěti stěžejních studií (kapitoly 10-14) výzkumného projektu. Výsledky výzkumného šetření poukazují rovněž na potřebu podpory didaktiky mnohojazyčnosti a didaktiky dalšího cizího jazyka (tzv. terciární didaktiky)v rámci přípravného vzdělávání učitelů jazyků i jejich dalšího vzdělávání. V závěru kapitoly jsou pro odbornou diskusi uvedeny náměty pro možná směřování dalšího výzkumu zaměřeného na zkoumání produktivních řečových dovedností v kontextu mnohojazyčnosti.
Anglicky
This chapter summarizes the results of the five studies presented in this specialized book and shows consequences. The need of aspects of multilingual learning in Czech schools as well as in teacher trainings are discussed. Furthermore, the necessity of an intensified and qualitatively renewed writing training in German as a foreign language classes as well as further research purposes are mentioned.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaV |
|