BARTOŇOVÁ, Miroslava. Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 67-82. ISBN 978-80-210-6646-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vyučování žáků v heterogenních skupinách v inkluzivní třídě
Název anglicky Tesching Pupils in Heterogeneous Groups in Inclusive Clasrooms
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. od s. 67-82, 16 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072286
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6646-5
Klíčová slova česky vzdělávací proces heterogenní třída diferenciace individualizace
Klíčová slova anglicky educational process heterogeneous class differentiation individuation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 27. 3. 2014 10:16.
Anotace
V kapitole je charakterizován heterogenní přístup učitele k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Podrobněji jsme se zaměřili na využití principu diferenciace a individualizace v edukačním procesu v prostředí inkluze. Úkolem základní školy je podporovat všechny žáky, i ty, kteří mají rozdílné předpoklady k učení. Uvádíme několik praktických příkladů, jak může učitel s úspěchem postupovat v heterogenní třídě ve škole hlavního vzdělávacího proudu. v kapitole prezentujeme výsledky výzkumného šetření.
Anotace anglicky
The chapter characterizes heterogeneous teachers approaches to pupils with special educational needs. We focused specifically on the use of differentiation and individualization principles in teaching in the inclusive setting. The assignment of primary schools is to support all students, including those who have different prerequisites for learning. Here are some practical examples of how the teacher can successfully proceed in a heterogeneous class in mainstream schools.The chapter presents the results of the research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 04:39