C 2012

Specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Název česky

Specifika vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Název anglicky

Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis

Vydání

1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, od s. 67-82, 16 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Dánsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6646-5

Klíčová slova česky

žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení speciálněpedagogická opatření žák základní škola

Klíčová slova anglicky

pupils with mild intellectual disabilities intellectual disability special educational measures pupils elementary school
Změněno: 22. 2. 2014 21:29, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu se již stává častým jevem. Je to dáno novými přístupy ve vzdělávání, velkou měrou se o to zasloužili i rodiče postižených dětí. Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. V kapitole prezentujeme jednotlivé příklady, které prakticky doplňují text.

Anglicky

Teaching pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools is becoming a common phenomenon. This is due to new approaches in education, and also parents of children with disabilities play a crucial role in this process. The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education. Various examples completing the information in a practical way are introduced in the chapter

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání