BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 67-82. ISBN 978-80-210-6646-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, p. 67-82, 16 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072288
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech) žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení speciálněpedagogická opatření žák
Keywords in English pupils with mild intellectual disabilities intellectual disability special educational measures pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 27/3/2014 10:09.
Abstract
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu se již stává častým jevem. Je to dáno novými přístupy ve vzdělávání, velkou měrou se o to zasloužili i rodiče postižených dětí. Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. V kapitole prezentujeme výzkumné šetření.
Abstract (in English)
Teaching pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools is becoming a common phenomenon. This is due to new approaches in education, and also parents of children with disabilities play a crucial role in this process. The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education. In the chapter we present research work.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/5/2024 16:18