2013
Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky
Specifika ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky
Specific Features in Teaching Pupils with Mild Itellectual Disabiliteis
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, od s. 67-82, 16 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072288
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6646-5
Klíčová slova česky
žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení speciálněpedagogická opatření žák
Klíčová slova anglicky
pupils with mild intellectual disabilities intellectual disability special educational measures pupils
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 10:09, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu se již stává častým jevem. Je to dáno novými přístupy ve vzdělávání, velkou měrou se o to zasloužili i rodiče postižených dětí. Kapitola specifikuje proces vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivní škole. Nahlížíme na žáka jako osobnost se svými specifiky, které je důležité respektovat a hlavně identifikovat pro zdárné zvládnutí jejich edukace. V kapitole prezentujeme výzkumné šetření.
Anglicky
Teaching pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools is becoming a common phenomenon. This is due to new approaches in education, and also parents of children with disabilities play a crucial role in this process. The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education. In the chapter we present research work.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|