C 2013

Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Inclusion in the Reflection of Pedagogy of People with Intellectual Disabilities

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Trnava, Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to Turn Risks into Chances), od s. 153-158, 6 s. 2013

Nakladatel

Univerzita Trnava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072289

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-224-1336-7

Klíčová slova anglicky

teaching pupils mild intellectual disabilities inclusive schools education
Změněno: 1. 4. 2014 12:08, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter specifies the issue of teaching pupils with mild intellectual disabilities in inclusive schools. We perceive the pupils as personalities with their own characteristics, which are important to recognize and identify for successful management of their education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání