BARTOŇOVÁ, Miroslava. Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením – parciální výsledky šetření (Factors influencing the successful inclusion of students with mild mental disabilities - partial results of the survey). In ŘEHULKA, E. REISSMANNOVÁ, J. Současné trendy výchovy ke zdraví. Contemporary Trends in Education for Healt. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 123-132. ISBN 978-80-210-6316-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením – parciální výsledky šetření
Name in Czech Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením – parciální výsledky šetření
Name (in English) Factors influencing the successful inclusion of students with mild mental disabilities - partial results of the survey
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Současné trendy výchovy ke zdraví. Contemporary Trends in Education for Healt. p. 123-132, 10 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072293
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6316-7
Keywords (in Czech) inkluze vzdělávání pedagog rodina
Keywords in English inclusion education pedagogue family
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 27/3/2014 09:42.
Abstract
Společné vyučování postižených a intaktních žáků spočívá ve vytváření takových učebních situací, které zohledňují individuální učební možnosti a potřeby učení všech zúčastněných a umožňuje jim participaci na vzdělávání, na společném vyučovacím procesu. Výzkumná šetření zjišťující specifika takovéto edukace jsou ojedinělá. Hlavním cílem našeho výzkumného šetření bylo popsat některé faktory ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Kapitola prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci.
Abstract (in English)
To educate pupils with mild mental disability and intact pupils together rests in creating educational situations, which takes in account individual possibilities and teaching needs of each pupil. It allows to pupils a participation on education and on the common educational proces. The research finding out the specifics of this education is unique. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The chapter presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:22