D 2013

Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie

JANÍKOVÁ, Věra, František TŮMA a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie

Název česky

Expertnost učitelů cizích jazyků: dílčí výsledky introspektivní studie

Název anglicky

Teachers of Foreign Languages as Experts: Partial Results of an Introspective Study

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), František TŮMA (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Münster, Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa, od s. 121-130, 10 s. 2013

Nakladatel

LIT Verlag

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00073510

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-643-50505-7

UT WoS

000333716900013

Klíčová slova česky

učitel cizích jazyků; expertnost; introspekce; stimulované vybavování; argumentační analýza; výzkum

Klíčová slova anglicky

foreign language teacher; expertise; introspection; stimulated recall; argumentative analysis; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 17:11, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

Im Beitrag werden das Konzept der Lehrerexpertise sowie empirische Zugänge zur Untersuchung von Fachwissen und Fachkönnen erfahrener Lehrer skizziert, den konzeptionellen Rahmen eines derzeit durchgeführten Forschungsprojekts GAP 407/11/0234 vorgestellt und Teilergebnisse eines introspektiven Untersuchungsverfahrens zum tieferen Einblick in die Expertise von Fremdsprachenlehrpersonen präsentiert.

Česky

V příspěvku je představen konstrukt expertnosti v učitelství a přístupy ke zkoumání znalostní a dovednostní báze zkušených učitelů, konceptuální rámec výzkumného projektu GAP 407/11/0234 a prezentovány dílčí výsledky introspektivní studie zaměřené na hlubší vhled do expertnosti učitelů cizích jazyků .

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
GAP407/11/0234, projekt VaV
Název: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)