2013
Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie
JANÍKOVÁ, Věra, František TŮMA a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
Fremdsprachenlehrkräfte als Experten: Teilergebnisse einer introspektiven Studie
Název česky
Expertnost učitelů cizích jazyků: dílčí výsledky introspektivní studie
Název anglicky
Teachers of Foreign Languages as Experts: Partial Results of an Introspective Study
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), František TŮMA (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Münster, Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa, od s. 121-130, 10 s. 2013
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00073510
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-643-50505-7
UT WoS
000333716900013
Klíčová slova česky
učitel cizích jazyků; expertnost; introspekce; stimulované vybavování; argumentační analýza; výzkum
Klíčová slova anglicky
foreign language teacher; expertise; introspection; stimulated recall; argumentative analysis; research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 17:11, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
Im Beitrag werden das Konzept der Lehrerexpertise sowie empirische Zugänge zur Untersuchung von Fachwissen und Fachkönnen erfahrener Lehrer skizziert, den konzeptionellen Rahmen eines derzeit durchgeführten Forschungsprojekts GAP 407/11/0234 vorgestellt und Teilergebnisse eines introspektiven Untersuchungsverfahrens zum tieferen Einblick in die Expertise von Fremdsprachenlehrpersonen präsentiert.
Česky
V příspěvku je představen konstrukt expertnosti v učitelství a přístupy ke zkoumání znalostní a dovednostní báze zkušených učitelů, konceptuální rámec výzkumného projektu GAP 407/11/0234 a prezentovány dílčí výsledky introspektivní studie zaměřené na hlubší vhled do expertnosti učitelů cizích jazyků .
Anglicky
The paper presents the concept of teacher expertise and empirical approaches to the study of knowledge and skill of experienced teachers, the conceptual framework of the research project (GAP 407/11/0234) and partial results of an introspective study for deeper insight into the expertise of foreign language teachers.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
| ||
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|