C 2013

Škola podporující nadané žáky

ŠŤÁVA, Jan, Miroslav JANDA a Gabriela VĚCHTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Škola podporující nadané žáky

Název anglicky

School supporting gifted pupils

Autoři

ŠŤÁVA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Miroslav JANDA (203 Česká republika, domácí) a Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Výchova a vzdělávání nadaných žáků, od s. 76-89, 14 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072317

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6552-9

Klíčová slova česky

nadaný žák; školský zákon; Česká školní inspekce; speciální péče; Gaussova křivka; pedagogicko psychologická poradna; validita; empirický výzkum

Klíčová slova anglicky

gifted student; Education Act; Czech School Inspectorate; special care; Gaussian curve; the pedagogical; validity; empirical research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2014 14:27, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Problematika nadaných žáků byla legalizována legislativním opatřením, tj. zákonem č. 561/2004 Sb. Jaká je skutečně míra naplňování potřeb nadaných žáků v českých školách a do jaké míry je realizován adekvátní přístup ze strany učitelů k potřebám těchto dětí, je součástí našeho sdělení. Za tímto účelem porovnáváme bilancování empirického výzkumu s vybranou školou, která práci s nadanými žáky preferuje, a u níž je dokonce i součástí jejího profilování.

Anglicky

The issue of gifted students was legalized by legislative action, ie Act No. 561/2004 Coll. What is the true measure of meeting the needs of gifted children in Czech schools and to what extent it is implemented adequate access by teachers to the needs of these children is part of our communication. For this purpose, we compare the balancing of empirical research with the school to work with gifted students prefer, and which is even part of profiling.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání