C 2013

Metoda zakotvené teorie

ŘIHÁČEK, Tomáš a Roman HYTYCH

Základní údaje

Originální název

Metoda zakotvené teorie

Název anglicky

Grounded theory method

Autoři

ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman HYTYCH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy, od s. 44-74, 31 s. 2013

Nakladatel

MUNI Press

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/13:00072341

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-6382-2

Klíčová slova anglicky

grounded theory method; exemplary analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2017 17:07, prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato kapitola představuje metodu zakotvené teorie jako jeden z přístupů v kvalitativním výzkumu. Zaměřuje se především na samotný proces analýzy a nabízí čtenářům možnost sledovat krok za krokem aplikaci tohoto přístupu na konkrétních datech. Datový soubor je tvořen rozhovory se ženami, které podstoupily léčbu rakoviny prsu. Důrazem na konkrétní aplikaci analytických postupů se tento text stává užitečným doplňkem obecnějších metodologických učebnic.

Anglicky

This chapter presents the grounded theory method as one of the main approaches in qualitative research. It is primarily focused on the process of analysis and it offers the readers an opportunity to follow step-by-step the application of this approach to particular data. The data set is composed of interviews with women who had undergone treatment for breast cancer. With an emphasis on the application of analytical procedures, the text becomes a useful complement to more general methodological textbooks.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/15.0200, interní kód MU
Název: Inovace výuky na FSS MU – Katedra psychologie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace výuky na FSS MU – Katedra psychologie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání