W 2013

Bedeutung von Kompetenzen für berufliche Eingliederung

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Bedeutung von Kompetenzen für berufliche Eingliederung

Název česky

Význam kompetencí pro profesní začlenění

Název anglicky

The meaning of competences for the vocational integration

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2013

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072343

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

profesní příprava; kompetence; člověk s postižením; učení jako celoživotní proces; rozvoj; požadavky trhu práce

Klíčová slova anglicky

vocational education; competences; individuals with disability; lifelong learning; development; requirements of the labour market

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 25. 2. 2014 16:15, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Bei der beruflichen Eingliederung spielt Qualifikation eine wichtige Rolle. Doch neben der Qualifikation erweisen sich Kompetenzen als ebenfalls sehr wichtig. Ihr Erwerb ist Teil der Bildung, ihre Aneignung ein lebenslanger Prozess. In diesem Workshop werden Ergebnisse einer Forschungserhebung vorgestellt, die sich mit Anforderungen und Erfahrungen am Arbeitsmarkt beschäftigen (aus Sicht der Berater an den Schulen, Menschen mit Behinderung und Arbeitgeber).

Česky

Při profesním začlenění hraje důležitou roli kvalifikace. Vedle ní se však ukazují jako velmi důležité i kompetence. Jejich získání je součástí vzdělávání, jejich osvojování celoživotním procesem. V tomto workshopu budou představeny výsledky výzkumných šetření zaměřených na požadavky a zkušenosti na trhu práce (z pohledu poradenských pracovníků na školách, osob s postižením a zaměstnavatelů).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání