D 2013

Motivation und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache: Teilergebnisse einer Pilotstudie

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Motivation und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache: Teilergebnisse einer Pilotstudie

Název česky

Motivace a učení se němčině jako druhému cizímu jazyku: výsledky pilotní studie

Název anglicky

Motivation to learn of German as a second foreign language: results of a research

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Didaktik-Deutsch als Fremdsprache, od s. 77-85, 9 s. 2013

Nakladatel

Tribun

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00066938

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-263-0377-0

Klíčová slova česky

motivace; němčina jako druhý cizí jazyk; učení a vyučování; pilotní studie

Klíčová slova anglicky

motivation; German as a second foreign language; learning and teaching; pilot study

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2014 09:49, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

In der Studie wird auf die Motivation zum Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache der tschechischen Schüler/-innen eingegangen. In zwei einleitenden Kapiteln werden die Motivation im Bereich des Fremdsprachenlernens und -lehrens sowie die aktuelle Situation des Fremdsprachenunterrichts in der Tschechischen Republik kurz thematisert. Danach wird eine Pilotstudie zur Untersuchung der Motive von tschechischen Schüler/-innen zum Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache vorgestellt. Diese Pilotuntersuchung wurde im Rahmen eines Forschungsprojekts (GAP407/11/0321) durchgeführt, in dem die Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik mit besonderem Fokus auf das Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache zum Forschungsthema wurde.

Česky

Ve studii se zabýváme zkoumáním motivace k učení se němčině jako druhému cizímu jazyků u žáků na českých školách. V úvodní části jsou představena vybraná teoretická východiska konstruktu motivace a motivování v oblasti výuky cizích jazyků a nastíněna současná situace jazykového vzdělávání v České republice. Poté jsou představeny výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci řešení grantového projektu Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině GAP407/11/0321.

Návaznosti

GAP407/11/0321, projekt VaV
Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině