VOJTKOVÁ, Naděžda. Sdílené čtení v hodinách anglického jazyka. In Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sdílené čtení v hodinách anglického jazyka
Název česky Sdílené čtení v hodinách anglického jazyka
Název anglicky Shared Reading in English Classes
Autoři VOJTKOVÁ, Naděžda.
Vydání Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Sdílené čtení; individuální podpora; čtení s porozuměním; cizí jazyk; příprava budoucích učitelů
Klíčová slova anglicky Shared reading; individual support; reading comprehension; foreign language; pre-service teacher education.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Změněno: 25. 3. 2015 08:55.
Anotace
Příspěvek představí techniku sdíleného čtení v anglickém jazyce a přínosy této techniky k individuálnímu rozvoji komunikační kompetence žáků na prvním stupni základní školy. Hlavní důraz bude kladen na rozvoj čtení s porozuměním v cizím jazyce. Podrobněji se zaměřím na přípravu budoucích učitelů anglického jazyka v této oblasti. Popíši, jak se na Katedře anglického jazyka a literatury PdF MU studentky 5. ročníku studia primární pedagogiky se v rámci volitelného předmětu připravovaly na využívání této techniky a na to, jak poskytovat individuální podporu žákům.
Anotace anglicky
The paper will introduce shared reading in English as a foreign language classes and its benefits for the individual young language learners communicative competence in a foreign language. The main attention will be paid to the development of reading comprehension strategies. The paper will focus on the pre-service teacher preparation in this area. It will describe how the 5th-year primary student teachers of the English Department, Faculty of Education, Masaryk University, are trained for shared reading sessions with individual young learners and how they learn to provide effective scaffolding.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 18:17