HRBÁČEK, Jiří and Robin HORÁK. Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce (Online 3D applications and possibilities of their use in education). In doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. 6. ročník Mezinárodní konference Nové technologie ve výuce. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. nestránkováno, 4 pp. ISBN 978-80-210-6402-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce
Name in Czech Online interaktivní 3D aplikace a jejich využití ve výuce
Name (in English) Online 3D applications and possibilities of their use in education
Authors HRBÁČEK, Jiří and Robin HORÁK.
Edition Brno, 6. ročník Mezinárodní konference Nové technologie ve výuce, p. nestránkováno, 4 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6402-7
Keywords (in Czech) Adobe Flash; Unity 3D; PaperVision 3D;interaktivní 3D modely
Keywords in English Adobe Flash, Unity 3D; Papervision 3D; interactive 3D models
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 26/2/2014 17:15.
Abstract
3D modely a animace jsou neocenitelnými pomůckami při výuce snad ve všech formách a stupních vzdělávání, protože umožňují znázornit například to, co by bylo pouhým okem nepozorovatelné a třeba i obtížně představitelné. Tyto 3D modely bývají ve webovém prostředí nejčastěji publikovány jako video, které však neumožňuje prakticky žádnou interaktivitu a uživatelé je jen pasivně sledují, což je i tak v mnoha případech dostačující. Interaktivní aplikace naopak umožňují zapojit uživatele aktivně a navíc obsah těchto aplikace může být generován dynamicky v závislosti na akci uživatele. Tento příspěvek se zabývá možnostmi tvorby a využití interaktivních 3D aplikací, které běží online jak v klasických webových stránkách, tak v LMS Moodle.
Abstract (in English)
3D models and animations are invaluable aids in the teaching of almost all forms and levels of education, because they allow to represent, for example, what would be unnoticeable to the naked eye and even difficult to imagine. These 3D models are in the web environment most often published as a video, but does virtually no interactivity, and the users passively monitor, which is also in many cases sufficient. Interactive applications on the contrary, allow users to participate actively and also the content of these applications can be generated dynamically, depending on user action. This paper deals with the possibilities of creation and use of interactive 3D applications that run online as in traditional web site and in LMS Moodle.
PrintDisplayed: 21/5/2024 20:23