D 2013

Creation of Interactive Multimedia Study Supports

JAKUŠ, Juraj, Jiří HRBÁČEK, Ľubica STUCHLÍKOVÁ a Tomáš LOPUŠNÍK

Základní údaje

Originální název

Creation of Interactive Multimedia Study Supports

Název česky

Tvorba interaktivních multimediálních studijních opor

Autoři

JAKUŠ, Juraj (703 Slovensko), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí), Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko) a Tomáš LOPUŠNÍK (703 Slovensko)

Vydání

první. Brno, International Conference Distance Learning, Simulation and Communication, od s. 78-83, 6 s. 2013

Nakladatel

Vydavatelské oddělení UO

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20201 Electrical and electronic engineering

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072370

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-919-0

UT WoS

000399862700012

Klíčová slova česky

Adobe Flash, portál'' eLearn centrální'', e-learning, interaktivní multimediální studijní opory; interaktivní flashové animace

Klíčová slova anglicky

Adobe Flash; portal ''eLearn central''; e-learning; interactive multimedia study supports; interactive flash animations

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2018 09:20, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

What’s unique about the educational portal ''eLearn central'', is its original interactive multimedia study supports - animations. More than 35 flash animations have been developed in very close and creative cooperation between students and teachers from ''eLearn central team''. These animations are freely accessible in “Interactive flash animations” e-learning resource library. This paper deals with authors’ experience in the creation, design and usage of interactive flash animations as a versatile tool to reduce students’ knowledge differences, to get over the lack of students’ motivation to learn, to raise education efficiency of technical subjects and to enhance the quality of traditional teaching methods. The authors discuss the main challenges and opportunities in context with the creation of interactive multimedia study supports in Adobe Flash with the usage of effective graphics creation strategy. Shows specific system solutions, which were based on the results of research designed and implemented.

Česky

Vzdělávací portál je jedinečný svými originálními interaktivními multimediálními studijními oporami - animacemi. Obsahuje více než 35 flashových animací vytvořených za úzké spolupráce studentů a učitelů 'eLearn central'.Animace portálu jsou volně přístupné. Článek se zabývá autorskou praxí v tvorbě, návrhu a využití interaktivních flashových animací jako univerzálního nástroje umožňujícího snížit rozdíly ve znalostech žáků a studentů. Využití animací posiluje jejich motivaci ke studiu. Zvyšuje efektivitu vzdělávání technických předmětů a kvalitu tradičních výukových metod. Autoři zde diskutují hlavní možnosti a pozitiva související s tvorbou multimediálních interaktivních studijních opor vytvářených v Adobe Flash a ukazují novou strategii, která tyto opory a jejich využití ještě zefektivní a rozšíří jejich možnosti. Ukazuje konkrétní řešení systémů, které byly na základě výsledků výzkumů navrženy a realizovány.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání