D 2013

ICT in technical subjects

HRBÁČEK, Jiří, Martin KUČERA, Zdeněk HODIS a Martin DOSEDLA

Základní údaje

Originální název

ICT in technical subjects

Název česky

ICT v technickém vzdělávání

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KUČERA (703 Slovensko, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, domácí) a Martin DOSEDLA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

first, 2013. Ostrava, Information and Communication Technology in Education. Proceedings, od s. 103-111, 9 s. 2013

Nakladatel

University of Ostrava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072371

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7464-324-8

Klíčová slova česky

Externí systém; informačních a komunikačních technologií; technických oborů; 3D; 2D; interaktivní animace

Klíčová slova anglicky

External system; ICT; technical subjects; 3D; 2D; interactive animations

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2014 13:08, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

ICT have currently spread almost into all areas of human interests. These technologies accompany us during our rest and entertainment and enable fast and easy communication across vast distances. Moreover, they are used in education and science and control systems around us allowing easier design and construction of these systems. However, they cannot be taken as the only one perfect and best technology. Our research and experience in teaching technical subjects shows that they cannot replace the work with real systems and models. In fact, no simulation or animation, even the most perfect one, can fully replace reality. Nevertheless, reality properly completed with animations or simulations offers many possibilities that were previously unthinkable. It is very important in education to show proper interdisciplinary relationships which are the true image of the real world. Also, it is essential for pupils and students to acquaint themselves with the practical problems from their practice. They have accustomed to computer design and project and assembly documentation and they understand technical documentation. Further, they have realized that these are direct images of real systems and they have learned to create and use them. At our department, we have focused on those issues. Students profit from acquired knowledge and skills in one subject that can be used in other subjects. This contribution aims to summarize up to now experience and show some practical results of research that have been conducted.

Česky

Informační a komunikační technologie se v současné době rozšířila téměř do všech oblastí lidských zájmů . Tyto technologie nám doprovázet během našeho odpočinku a zábavy a umožňují rychlou a snadnou komunikaci přes obrovské vzdálenosti . Navíc , oni jsou používáni v oblasti vzdělávání a vědy a kontrolních systémů kolem nás , které umožňují snadnější návrh a konstrukci těchto systémů . Však nelze brát jako jediný dokonalý a nejlepší technologie . Náš výzkum a zkušenosti ve výuce technických předmětů ukazuje, že nemohou nahradit práci s reálnými systémy a modely . Ve skutečnosti , ne simulace a animaci , inejdokonalejší jeden , může plně nahradit realitu . Nicméně , realita řádně dokončena s animací nebo simulací nabízí mnoho možností , které byly dříve nemyslitelné . To je velmi důležité v oblasti vzdělávání ukázat správné mezioborové vztahy, které jsoupravdivé obraz reálného světa . Také je nezbytné pro žáky a studenty seznámit se s praktickými problémy z jejich praxe . Mají zvyklí na počítačové navrhování a montážní dokumentace projektu a a chápou technickou dokumentaci . Dále , oni si uvědomili, že se jedná o přímé obrazy reálných systémů a naučili se vytvářet a používat je . Na našem oddělení jsme se zaměřili na ty otázky . Studenti těžit ze získaných znalostí a dovedností v jednom tématu, které mohou být použity v jiných předmětech . Tento příspěvek si klade za cíl shrnout až nyní vyzkoušet a ukázat některé praktické výsledky výzkumu , které byly provedeny .

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání