C 2012

Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

ŠVEC, Vlastimil

Základní údaje

Originální název

Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

Název česky

Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět

Název anglicky

Sharing tacit knowledge in teacher education as a transition from practice to theory and vice-versa

Autoři

ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání, od s. 103-113, 11 s. 2012

Nakladatel

Pedagogická fakulta UK

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00072429

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-625-3

Klíčová slova česky

tacitní znalosti; explicitní znalosti; zkušenosti; sdílení tacitních znalostí

Klíčová slova anglicky

tacit knowledge; explicit knowledge; experiences; sharing tacit knowledge

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2014 10:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Praktické explicitní jednání studenta učitelství (a učitele) vychází z jeho praktických zkušeností, které se transformují v tacitní znalosti. Tyto znalosti jsou: a) individuální, b) procedurální, odpovídají na otázku „jak“ činnost uskutečnit, c) úplná odpověď na tuto otázku je však samotnému studentovi skryta (ví více, než dovede vyjádřit), d) spojeny s cíli, jejichž dosažení považuje student (učitel) za důležité, e) založené na řešení praktických úkolů (situací), f) vázány na kontext, v němž fungují. Student (učitel) jich dosahuje zcela samostatně nebo jen s malou pomocí druhých. Tacitní znalosti se utvářejí a rozvíjejí zejména v průběhu pedagogických praxí studentů a v učitelské praxi. Jejich rozvoj facilituje sdílení praktických zkušeností studentů (učitelů) s jejich vzdělavateli.

Anglicky

Practical explicit conduct of a student teacher (and teacher) is based on their practical experience which is transformed into tacit knowledge. This knowledge is: a) individual, b) procedural, they answer the question "how" to preform the aktivity, c) the entire answer to this question is however hidden to the student himself (he knows more than he can express), d) linked to the objectives, the achievement of which the student (teacher) considers important, e) based on the solution of practical tasks (situations), f) bound to the context in which they operate. Student (teacher) achieves them entirely independently or with only a little help from others. Tacit knowledge is shaped and developed mainly in the course of teaching practice of students and teachers. Its development facilitates sharing of practical experiences of students (teachers) with their educators.

Návaznosti

MUNI/A/0883/2011, interní kód MU
Název: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2012)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

Sdilenitacitznal_vzdelucit_kapmonogrf_Kohnova_1___Opraveno_.docx
Požádat o autorskou verzi souboru