2012
Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět
ŠVEC, VlastimilZákladní údaje
Originální název
Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět
Název česky
Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět
Název anglicky
Sharing tacit knowledge in teacher education as a transition from practice to theory and vice-versa
Autoři
ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání, od s. 103-113, 11 s. 2012
Nakladatel
Pedagogická fakulta UK
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00072429
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7290-625-3
Klíčová slova česky
tacitní znalosti; explicitní znalosti; zkušenosti; sdílení tacitních znalostí
Klíčová slova anglicky
tacit knowledge; explicit knowledge; experiences; sharing tacit knowledge
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2014 10:37, Dana Nesnídalová
V originále
Praktické explicitní jednání studenta učitelství (a učitele) vychází z jeho praktických zkušeností, které se transformují v tacitní znalosti. Tyto znalosti jsou: a) individuální, b) procedurální, odpovídají na otázku „jak“ činnost uskutečnit, c) úplná odpověď na tuto otázku je však samotnému studentovi skryta (ví více, než dovede vyjádřit), d) spojeny s cíli, jejichž dosažení považuje student (učitel) za důležité, e) založené na řešení praktických úkolů (situací), f) vázány na kontext, v němž fungují. Student (učitel) jich dosahuje zcela samostatně nebo jen s malou pomocí druhých. Tacitní znalosti se utvářejí a rozvíjejí zejména v průběhu pedagogických praxí studentů a v učitelské praxi. Jejich rozvoj facilituje sdílení praktických zkušeností studentů (učitelů) s jejich vzdělavateli.
Anglicky
Practical explicit conduct of a student teacher (and teacher) is based on their practical experience which is transformed into tacit knowledge. This knowledge is: a) individual, b) procedural, they answer the question "how" to preform the aktivity, c) the entire answer to this question is however hidden to the student himself (he knows more than he can express), d) linked to the objectives, the achievement of which the student (teacher) considers important, e) based on the solution of practical tasks (situations), f) bound to the context in which they operate. Student (teacher) achieves them entirely independently or with only a little help from others. Tacit knowledge is shaped and developed mainly in the course of teaching practice of students and teachers. Its development facilitates sharing of practical experiences of students (teachers) with their educators.
Návaznosti
MUNI/A/0883/2011, interní kód MU |
|