2013
Narušená komunikační schopnost v prostředí sociálních služeb
KOPEČNÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Narušená komunikační schopnost v prostředí sociálních služeb
Název anglicky
ommunication Disorders in Social Services Environment
Autoři
KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Jedinci s narušenou komunkační schopnosti a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb, od s. 95-104, 10 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072451
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6652-6
Klíčová slova česky
komunikace; komunikační dovednost; logopedická intervence; symptomatické poruchy řeči; sociální služby
Klíčová slova anglicky
communication; communication skills; speech therapy; symptomatic speech disorders; social services
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 13:32, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
Těžiště logopedické intervence poskytované v rezortu práce a sociálních věcí tkví v rozvoji komunikačních schopností u osob se zdravotním postižením, u nichž se projevují těžkosti v komunikačním procesu způsobené přítomností symptomatických poruch řeči. Současná logopedická teorie i praxe vyzdvihuje nutnost odpovídajícího přístupu ke stimulaci komunikačních dovedností u jedinců s různými druhy postižení, zároveň však dodává, že poskytování logopedické intervence v oblasti sociálních služeb zůstává velkou výzvou speciální pedagogiky pro 21. století. Kapitola shrnuje výsledky šetření realizovaných v letech 2012 a 2013, jejichž hlavním cílem bylo analyzovat stav poskytování logopedické intervence osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb v České republice.
Anglicky
The center of gravity of speech therapy provided in the resort of labor and social affairs lies in the development of communication skills for persons with disabilities, which are manifest difficulties in the communication process caused by the presence of symptomatic speech disorders. Current speech theory and practice highlights the need for adequate access to stimulate communication skills of individuals with various disabilities, but also adds that speech intervention in social services remains a major challenge special education for the 21st century. This chapter summarizes the results of surveys carried out between 2012 and 2013, whose main objective was to analyze the status of the speech therapy to persons who living in social services in the Czech Republic.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|