KOPEČNÝ, Petr. Narušená komunikační schopnost v prostředí sociálních služeb. In KLENKOVÁ, J. et al. Jedinci s narušenou komunkační schopnosti a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 95-104. ISBN 978-80-210-6652-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Narušená komunikační schopnost v prostředí sociálních služeb
Název anglicky ommunication Disorders in Social Services Environment
Autoři KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Jedinci s narušenou komunkační schopnosti a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb, od s. 95-104, 10 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072451
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6652-6
Klíčová slova česky komunikace; komunikační dovednost; logopedická intervence; symptomatické poruchy řeči; sociální služby
Klíčová slova anglicky communication; communication skills; speech therapy; symptomatic speech disorders; social services
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Změněno: 2. 3. 2014 13:32.
Anotace
Těžiště logopedické intervence poskytované v rezortu práce a sociálních věcí tkví v rozvoji komunikačních schopností u osob se zdravotním postižením, u nichž se projevují těžkosti v komunikačním procesu způsobené přítomností symptomatických poruch řeči. Současná logopedická teorie i praxe vyzdvihuje nutnost odpovídajícího přístupu ke stimulaci komunikačních dovedností u jedinců s různými druhy postižení, zároveň však dodává, že poskytování logopedické intervence v oblasti sociálních služeb zůstává velkou výzvou speciální pedagogiky pro 21. století. Kapitola shrnuje výsledky šetření realizovaných v letech 2012 a 2013, jejichž hlavním cílem bylo analyzovat stav poskytování logopedické intervence osobám žijícím v zařízeních sociálních služeb v České republice.
Anotace anglicky
The center of gravity of speech therapy provided in the resort of labor and social affairs lies in the development of communication skills for persons with disabilities, which are manifest difficulties in the communication process caused by the presence of symptomatic speech disorders. Current speech theory and practice highlights the need for adequate access to stimulate communication skills of individuals with various disabilities, but also adds that speech intervention in social services remains a major challenge special education for the 21st century. This chapter summarizes the results of surveys carried out between 2012 and 2013, whose main objective was to analyze the status of the speech therapy to persons who living in social services in the Czech Republic.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 09:37