JAGOŠOVÁ, Lucie. Potenciál evaluace pro muzejního pedagoga (Evaluation potential for museum educator). In Muzeum a škola : sborník příspěvků z konference Muzeum a škola aneb Aby věci promluvily 20. a 22. března 2013. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2013, p. 15-25. ISBN 978-80-87130-28-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Potenciál evaluace pro muzejního pedagoga
Name in Czech Potenciál evaluace pro muzejního pedagoga
Name (in English) Evaluation potential for museum educator
Authors JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Zlín, Muzeum a škola : sborník příspěvků z konference Muzeum a škola aneb Aby věci promluvily 20. a 22. března 2013, p. 15-25, 11 pp. 2013.
Publisher Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00072456
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-87130-28-5
Keywords (in Czech) evaluace; pedagogická evaluace; muzeum; muzejní pedagog
Keywords in English evaluation; educational evaluation; museum; museum educator
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Changed: 7/11/2022 13:26.
Abstract
V práci muzejního pedagoga je nezbytná pravidelná zpětná vazba, která by eliminovala chyby a umožňovala postupné zkvalitňování a zvyšování efektivity v oblasti muzejní prezentace. Příspěvek vymezuje základní terminologii, představuje relevantní zdroje z oblasti teorie, praxe (kazuistik) a evaluačních studií. Nastiňuje potenciál evaluace v muzejní edukaci a práci muzejního pedagoga. Zamýšlí se nad možnostmi, jak lze tyto poznatky využít pro další práci.
Abstract (in English)
For museum educational work there is very important to have feedback to eliminate mistakes and to provide improvement of museum presentation effect. Text aims to key terms and relevant literature to theory, practice (case studies) and evaluation studies. It facilitates educational potential of museum education and museum educator activities. It calculates with possibilities of using these findings for following activities.
PrintDisplayed: 2/7/2024 09:46