2013
Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK a Jiří STRACHZákladní údaje
Originální název
Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
Název česky
Výuka programování robotů může být novou příležitostí pro studium technických oborů
Autoři
KUČERA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Košice, ICETA 2013 - 11th International conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, od s. nestránkováno, 5 s. 2013
Nakladatel
Technical University of Kosice, Slovakia
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072487
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-4799-2161-4
Klíčová slova česky
Elektronika; robotické systémy;práce s technikou
Klíčová slova anglicky
electronics;robotics; work with Technology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2016 14:05, Dana Nesnídalová
V originále
For more than three years we have been researching the possibilities of robot programming teaching at elementary schools. The aim is to increase an interest in technical subjects of study at secondary schools and universities with a technical orientation. Research has revealed many interesting facts, on the basis of which the methodology and teaching was proposed and production of robotic system kits was developed and launched. The system allows continuous education from primary school to university including production of prototypes of automation and robotic systems. In fact, construction suitability and quality has already been tested in practice. It turns out that education has a significant positive influence on both the natural and mutual authority of student – student and student – teacher and pupil discipline, diligence, consistency and the ability to solve problems. Further, it also influences the area of occupational safety and active creative use of IT technologies. Shows specific system solutions, which were based on the results of research designed and implemented.
Česky
Článek ukazuje základní výsledky více než tříletého zkoumání možností výuky programování robotů na základních školách. Cílem je zvýšit zájem o studium technických oborů studia na středních a vysokých školách. Výzkum odhalil mnoho zajímavých skutečností, na základě kterých byla navržena metodika výuky a výroba Robotické stavebnice. Byl vyvinut systém stavebnice který umožňuje průběžné vzdělávání od základní školy po univerzitu. Konstrukce stavebnice, její vhodnost kvalita byly odzkoušeny v praxi. Výzkumy ukázaly, že vzdělání má pozitivní vliv na studium, vzájemnou autoritu Student - student a student - učitel a žák kázeň , pracovitost , důslednost a schopnost řešit problémy . Dále má také vliv na oblast bezpečnosti práce a aktivní tvořivé využití IT technologií. Ukazuje konkrétní systémové řešení, které bylo na základě výsledků výzkumu navrženo a realizováno.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|