MUŽÍK, Vladislav a Petr VLČEK. Kvalitativní aspekty vzdělávacích programů a standardů. In Petra Matošková. Fórum pedagogické kinantropologie. 1. vyd. Praha: FTVS UK, 2013, s. nestránkováno, 10 s. ISBN 978-80-87647-07-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalitativní aspekty vzdělávacích programů a standardů
Název česky Kvalitativní aspekty vzdělávacích programů a standardů
Název anglicky Qualitatiove aspects educational programmes and standarts
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr VLČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Fórum pedagogické kinantropologie, od s. nestránkováno, 10 s. 2013.
Nakladatel FTVS UK
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00094493
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87647-07-3
Klíčová slova česky rámcové vzdělávací programy; standardy vzdělávání; základní vzdělávání; kvalita vzdělávání; tělesná výchova
Klíčová slova anglicky framework educational programmes; standards; basic education; quality of education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 4. 2018 10:17.
Anotace
V českém školství již několik let probíhají transformační změny, které mají vést ke zlepšení kvality vzdělávání. Zhoršující se vzdělávací výsledky českých školáků podnítily Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy k tvorbě vzdělávacích standardů vycházejících z rámcových vzdělávacích programů. Současně se připravuje revize stávajících vzdělávacích programů. Protože autoři cítí potřebu vést odbornou diskusi k této problematice a obecněji k problematice kvality vzdělávání v tělesné výchově podloženou výzkumnými zjištěními, naznačují v příspěvku složitost problematiky tvorby vzdělávacích programů a standardů a předkládají návrhy na rámcové řešení, které se opírá jak o vlastní zkušenosti členů pracovní skupiny pro vzdělávací standardy tělesné výchovy, tak o zkušenosti a vědecká zjištění čerpané ze zahraničních zdrojů komparativním přístupem.
Anotace anglicky
The current transformations in the educational systems are often associated with the term quality. A number of collocations are used, such as quality of education, quality of school, quality of curricula, quality of instruction etc. The quality of a particular school subject is often discussed, and logically, the aim of the reforming process is to raise the quality in these educational subjects. However, the quality in education as a scientific issue is often not thoroughly elaborated from the theoretical point of view. Thus in the paper we present some theoretical perspectives on the evaluation of the educational quality in the context of physical education. We introduce some factors that influence the quality of education from which we concentrate mainly on the input factors. We also point out the changes resulting from applying different physical education approaches and values. Based on this, we try to identify the principal problems of physical education curriculum development in chosen countries.
Návaznosti
GAP407/11/0262, projekt VaVNázev: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
Investor: Grantová agentura ČR, Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 14:39