C 2013

Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání

JEDLIČKOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání

Název česky

Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání

Název anglicky

Enguiry-based science teaching in general context, research and in the practice of education

Vydání

první. Nitra (Slovensko), Priority terciárneho vzdelávania učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov, od s. 149-157, 9 s. Prírodovedec č. 562 ,EDUCO, č. 12, 2013

Nakladatel

FPV UKF v Nitre Univerzita Konštantína Filosofa v Nitre, Univerzita Karlova v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-558-0510-8

Klíčová slova česky

Badatelsky orientovaná výuka badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání projekt Biologie pro život a zdraví zkušenostní a situační učení vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví Dynamický model zkušenostního učení

Klíčová slova anglicky

Research oriented teaching Enquiry based science education project Biology for Life and Health Experiential and situational learning Education for sustainable development and health Dynamic Model of Experiential Learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 16:28, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Případová studie prezentuje částečné výsledky longitudiálního výzkumu, zaměřeného na „Dynamický model zkušenostního učení“ v projektu „Biologie pro život a zdraví“. Prezentovány jsou základní principy badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání (poskytnutí osobní kontroly, potřebného učebního prostředí a interakcí včetně spolupráce) a otázka jejich aplikovatelnosti na oblast „masového“ vysokoškolského vzdělávání. Akční výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení učitelů. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzdělávání na pracovišti „Kejbaly“ PdF MU.

Anglicky

A case study presenting partial outcomes of research focused on ‘Dynamic model of experiential learning’ in the project ‘Biology for Life and Health’. Inquiry-based science educational principles suggest that educational environments should provide learners with personal control, authentic learning contexts, and diverse personal interactions including collaboration. How can such constructivist values be applied to mass Higher Education? The Action research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers‘knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at ‘Kejbaly’, a workplace of PdF MU.

Přiložené soubory

Prirodovedec_c._562__EDUCO__c._12.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru