2013
Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání
JEDLIČKOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání
Název česky
Badatelsky orientovaná přírodovědná výuka v obecných souvislostech, ve výzkumu a v praxi vzdělávání
Název anglicky
Enguiry-based science teaching in general context, research and in the practice of education
Autoři
Vydání
první. Nitra (Slovensko), Priority terciárneho vzdelávania učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov, od s. 149-157, 9 s. Prírodovedec č. 562 ,EDUCO, č. 12, 2013
Nakladatel
FPV UKF v Nitre Univerzita Konštantína Filosofa v Nitre, Univerzita Karlova v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-558-0510-8
Klíčová slova česky
Badatelsky orientovaná výuka badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání projekt Biologie pro život a zdraví zkušenostní a situační učení vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví Dynamický model zkušenostního učení
Klíčová slova anglicky
Research oriented teaching Enquiry based science education project Biology for Life and Health Experiential and situational learning Education for sustainable development and health Dynamic Model of Experiential Learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 16:28, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Případová studie prezentuje částečné výsledky longitudiálního výzkumu, zaměřeného na „Dynamický model zkušenostního učení“ v projektu „Biologie pro život a zdraví“. Prezentovány jsou základní principy badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání (poskytnutí osobní kontroly, potřebného učebního prostředí a interakcí včetně spolupráce) a otázka jejich aplikovatelnosti na oblast „masového“ vysokoškolského vzdělávání. Akční výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení učitelů. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzdělávání na pracovišti „Kejbaly“ PdF MU.
Anglicky
A case study presenting partial outcomes of research focused on ‘Dynamic model of experiential learning’ in the project ‘Biology for Life and Health’. Inquiry-based science educational principles suggest that educational environments should provide learners with personal control, authentic learning contexts, and diverse personal interactions including collaboration. How can such constructivist values be applied to mass Higher Education? The Action research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers‘knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at ‘Kejbaly’, a workplace of PdF MU.