C 2013

Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy

ČEŠKOVÁ, Tereza

Základní údaje

Originální název

Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy

Název česky

Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy

Název anglicky

Learning Tasks in Science Instruction Developing the Problem-Solving Competence

Autoři

ČEŠKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, od s. 157-170, 14 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072533

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6677-9

Klíčová slova česky

učební úloha; problémová učební úloha; problem-based learning; kompetence k řešení problémů

Klíčová slova anglicky

learning task; problem learning task; problem-based learning; problem-solving competence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 18:22, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem této kapitoly je uvedení do problematiky týkající se učebních úloh rozvíjejících kompetenci k řešení problémů, neboť právě tyto úlohy dle našeho názoru vhodně reflektují požadavky spojené s kvalitou současného vzdělávání. Text je rozdělen do pěti podkapitol. Úvodní podkapitola zdůvodňuje výběr tématu, druhá podkapitola vymezuje základní pojmy, a to po linii problémová učební úloha - problem-based learning - kompetence k řešení problémů. Ve třetí podkapitole jsou shrnuty některé základní výzkumné poznatky týkající se tématu a vyzdviženy určité dílčí, pro práci relevantní výsledky. Čtvrtá podkapitola představuje přípravnou fázi metodologických postupů, pomocí kterých je problematika zkoumána. Kapitola je shrnuta v závěru.

Anglicky

The aim of the chapter to introduce the topic of learning tasks developing the problem-solving competence which in our opinion reflect adequately the requirements of the quality in education. The text is divided into 5 sub chapters.The first one gives the reasons for choosing the topic, the second sub chapter defines the problem learning tasks, problem-based learning and problem-solving competence. The third part summarizes former research in the field of study and its results relevant for the chapter. The fourth part gives information about the preliminary phase of the methodology used in the investigation. The chapter is summarized in the conclusion.

Návaznosti

MUNI/A/0706/2012, interní kód MU
Název: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2013)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty