2013
Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
ČEŠKOVÁ, TerezaZákladní údaje
Originální název
Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
Název česky
Učební úlohy rozvíjející kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy
Název anglicky
Learning Tasks in Science Instruction Developing the Problem-Solving Competence
Autoři
ČEŠKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, od s. 157-170, 14 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072533
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6677-9
Klíčová slova česky
učební úloha; problémová učební úloha; problem-based learning; kompetence k řešení problémů
Klíčová slova anglicky
learning task; problem learning task; problem-based learning; problem-solving competence
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 18:22, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
V originále
Cílem této kapitoly je uvedení do problematiky týkající se učebních úloh rozvíjejících kompetenci k řešení problémů, neboť právě tyto úlohy dle našeho názoru vhodně reflektují požadavky spojené s kvalitou současného vzdělávání. Text je rozdělen do pěti podkapitol. Úvodní podkapitola zdůvodňuje výběr tématu, druhá podkapitola vymezuje základní pojmy, a to po linii problémová učební úloha - problem-based learning - kompetence k řešení problémů. Ve třetí podkapitole jsou shrnuty některé základní výzkumné poznatky týkající se tématu a vyzdviženy určité dílčí, pro práci relevantní výsledky. Čtvrtá podkapitola představuje přípravnou fázi metodologických postupů, pomocí kterých je problematika zkoumána. Kapitola je shrnuta v závěru.
Anglicky
The aim of the chapter to introduce the topic of learning tasks developing the problem-solving competence which in our opinion reflect adequately the requirements of the quality in education. The text is divided into 5 sub chapters.The first one gives the reasons for choosing the topic, the second sub chapter defines the problem learning tasks, problem-based learning and problem-solving competence. The third part summarizes former research in the field of study and its results relevant for the chapter. The fourth part gives information about the preliminary phase of the methodology used in the investigation. The chapter is summarized in the conclusion.
Návaznosti
MUNI/A/0706/2012, interní kód MU |
|