C 2013

Způsoby hodnocení dětského výtvarného projevu v předškolním vzdělávání

ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ, Markéta

Basic information

Original name

Způsoby hodnocení dětského výtvarného projevu v předškolním vzdělávání

Name (in English)

Childrens art expression assessment ways in preschool education

Authors

ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, p. 88-103, 16 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072568

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6677-9

Keywords (in Czech)

dětský výtvarný projev způsoby hodnocení předškolní vzdělávání výtvarná výchova

Keywords in English

Childrens art expression ways of assessment preschool education art education

Tags

Reviewed
Změněno: 19/3/2014 17:49, Mgr. Markéta Švrčková Nedevová

Abstract

V originále

Předkládaná kapitola má za cíl seznámit čtenáře s pojmem hodnocení, objasnit jeho pojetí ve výtvarné výchově, a to jak vzhledem k podílu aktivní účasti dítěte na tomto procesu, tak k průběhu jeho projektování v historii oborové didaktiky. Dále text shrnuje dosavadní poznání dané problematiky dosažené prostřednictvím empirických výzkumů v českém prostředí. Na základě předchozích výzkumných studií dospívá k návrhu vlastního designu výzkumu.

In English

The present chapter aims to introduce the reader to the concept of evaluation, to illustrate his concept in art education, both in terms of the proportion of the child's active participation in this process and the conduct of its design in the history didactics. Further, the text summarizes the current knowledge of the issue achieved through empirical research in the Czech environment. On the basis of previous research studies comes to design your own research design.

Links

MUNI/A/0706/2012, interní kód MU
Name: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A