C 2013

Intervenční dimenze dramatické výchovy

VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Intervenční dimenze dramatické výchovy

Název česky

Intervenční dimenze dramatické výchovy

Název anglicky

Intervention dimension of drama education

Autoři

VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ

Vydání

1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování, od s. 47 - 56, 10 s. 2013

Nakladatel

MuniPress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6518-5

Klíčová slova česky

dramatická výchova; dramika; metoda; zkušenost; rovina osobnostní; rovina sociální; intervence.

Klíčová slova anglicky

drama education; dramatherapy; method; experience; personal area; social area; emotional area.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2014 21:23, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

Dramatická výchova, ve speciální pedagogice je používán termín dramika, je disciplinou, která může pomoci pedagogům ve speciálních zařízeních eliminovat negativní zkušenosti a rozvíjet osobnost dítěte v její celistvosti. V kapitole shrnujeme výzkumnou studii komparace teoretických konceptů DV a jejího vlivu na rozvoj jedince pomocí metod dramatu a to především v rovině individuální a v rovině sociální.

Anglicky

Drama, in special education is called dramatherapy, is a discipline that can help teachers in special institutions to eliminate negative experience and improve the childs personality in its entirety. The chapter summarizes the research study of comparing theroretical drama concepts and the influence on the development of an individual using the methods of drama, especially in term of individual and social level.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání