C 2013

Intervenční strategie v dramice

VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Intervenční strategie v dramice

Název česky

Intervenční strategie v dramice

Název anglicky

Intervention strategies in dramatherapy

Autoři

VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ

Vydání

1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování, od s. 71 - 86, 16 s. 2013

Nakladatel

MuniPress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6518-5

Klíčová slova česky

Výzkum; metodika; intervence; dramika; intervenční triangl; intervenční principy; struktura lekce; sociální dovednosti; strategie intervence; principy intervence.

Klíčová slova anglicky

Research; methodology; intervention; dramatherapy; drama intervention; intervention triangle; intervention principles; lesson plan; social skills; intervention strategies; intervention principles.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2014 12:47, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole představujeme metodologii, kterou jsme vytvořili a ověřili v průběhu výzkumného projektu intervence dramikou s dětmi v riziku v dětském domově. Opírá se o tři pilíře intervenčního trianglu, intervenčních principů a struktury lekce na úrovni individuálního dítěte s využitím skupinové dynamiky a interakce. Příklady aktivit a ukázky z intervenčních deníků odkazují na efektivitu těchto konceptů.

Anglicky

The chapter presents the methodology that we have created and verified during the research project The intervention in dramatherapy with children at risk in home care institution. It is based on three pillars of intervention triangle, intervention principles and lesson plans at an individual child using group dynamics and interaction. Examples of activities and demonstrations of intervention diaries refer to the effectiveness of these concepts.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání