Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1169262, author = {Šíp, Radim}, address = {Praha}, booktitle = {Výzkumné metody v pedagogické praxi.}, edition = {1.}, editor = {Lenka Gulová, Radim Šíp (eds.)}, keywords = {education; educational research; either/or thinking; hermeneutic circle; methodology; practice; principle of continuity; research; science; theory}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-247-4368-4}, pages = {12-37}, publisher = {Grada Publishing, a.s.}, title = {Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1169262 AU - Šíp, Radim PY - 2013 TI - Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu VL - Pedagogika PB - Grada Publishing, a.s. CY - Praha SN - 9788024743684 KW - education KW - educational research KW - either/or thinking KW - hermeneutic circle KW - methodology KW - practice KW - principle of continuity KW - research KW - science KW - theory N2 - Kapitola na základě analýzy historie a filozofie vědy a historické analýzy procesu ustavování pedagogiky jako vědy objasňuje, proč má pedagogika tendenci silně odlišovat teorii od praxi. Text identifikuje tendenci k dichotomickému myšlení, který popírá princip kontinuity vědy. Tato skutečnost je typická pro raně moderní chápání vědy obecně. Pakliže však vystoupíme z tohoto raně moderního paradigmatu, věda opouští paradigma uchopování pravdy a je nově definována jako řešení problémů. To výrazně ovlivňuje nové pojetí pedagogiky jako vědy. ER -
ŠÍP, Radim. Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu. In Lenka Gulová, Radim Šíp (eds.). \textit{Výzkumné metody v pedagogické praxi.}. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, s.~12-37. Pedagogika. ISBN~978-80-247-4368-4.
|