KUROWSKI, Martina. Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie. Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, roč. 1, č. 1, s. 48-63. ISSN 1805-8825.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
Název česky Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
Název anglicky The refugee pipul in the Czech educational system: a case study
Autoři KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín, Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, 1805-8825.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072622
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky vzdělání; žadatel o mezinárodní ochranu; uprchlík; migrace; pobytové středisko; edukační strategie; případová studie; analýza; otevřené kódování
Klíčová slova anglicky education; refugee; asylum seeker; migration; reception centre; educational strategy; case study; open coding; analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:30.
Anotace
Text je věnován tématu edukace migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. První část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Zabýváme se otázkou, kdo je to žák-uprchlík a také se pozastavujeme ve stručnosti nad teoriemi, ze kterých vzdělávání těchto osob může čerpat. Většina textu je pak věnována analýze případové studie, ve které se na danou problematiku snažíme nahlížet očima tří zúčastněních subjektů: matky žáka, učitelky žáka a samotného chlapce. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili případovou studii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Anotace anglicky
The article is devoted to the topic of the education of migrants (particular to the pupil, who gained with his family the international protection status in the Czech Republic). The first part is devoted to description of the background of the issue of education the refugee pupils. We deal with the question of who is a refugee student and also briefly describe some theories, of which the education of such persons may draw. Most of the text is devoted to the analysis of case study in which we try to observe the issue through the eyes of three stakeholders: the mother of the pupil, teacher and student boy alone. The study provides analysis of processed semi-structured qualitative interviews. As a research design we chose a case study with which we want to get deeper into the issue.
Návaznosti
MUNI/A/0072/2012, interní kód MUNázev: Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě (Akronym: ProRIV)
Investor: Masarykova univerzita, Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 07:52