Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1169406, author = {Strobachová, Barbara}, address = {Praha}, booktitle = {Výzkumné metody v pedagogické praxi}, edition = {1.}, editor = {Lenka Gulová, Radim Šíp (eds.)}, keywords = {phenomenology; research; education; socially disadvataged environment}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-247-4368-4}, pages = {86-104}, publisher = {Grada Publishing, a.s.}, title = {MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1169406 AU - Strobachová, Barbara PY - 2013 TI - MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků VL - pedagogika PB - Grada Publishing, a.s. CY - Praha SN - 9788024743684 KW - phenomenology KW - research KW - education KW - socially disadvataged environment N2 - Záměrem kapitoly je představit fenomenologickou metodu analýzy textu MCA na sociálně pedagogickou oblast výzkumu, konkrétně výzkumu vztahu romských dětí ke škole. MCA je metoda analýzy textu vyvinutá švédským psychologem, profesorem a výzkumníkem Rogerem Sagesem pro účely výzkumu v interkulturní psychologii a psychologii práce. Tato metoda vychází z fenomenologické filosofie a je na rozdíl od interpretativní či deskriptivní fenomenologické analýzy v ČR zatím poměrně neznámá. MCA nabízí v porovnání se známějšími postupy výhody kvalitativní i kvantitativní metodologie i software pro analýzu a syntézu dat. V ilustrativním výzkumu se autorka pokouší získat výpovědi učitelů, žáků a jejich rodičů jedné školy na téma „Škola“, a tyto výpovědi podrobit fenomenologické analýze MCA a získat tak co nejkomplexnější obraz tohoto fenoménu ER -
STROBACHOVÁ, Barbara. MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. In Lenka Gulová, Radim Šíp (eds.). \textit{Výzkumné metody v pedagogické praxi}. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, s.~86-104. pedagogika. ISBN~978-80-247-4368-4.
|