2014
Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií
KOTKOVÁ, Martina a Lenka LACINOVÁZákladní údaje
Originální název
Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií
Název anglicky
Interparental conflict and school stress of students of high schools
Autoři
KOTKOVÁ, Martina (203 Česká republika, domácí) a Lenka LACINOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Psychologie pro praxi, Karolinum, 2014, 1803-8670
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/14:00073535
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
rodičovský konflikt; stres ve škole; reprezentace rodiny; emocionální nákaza
Klíčová slova anglicky
interparental conflict; stress at school; representation of family; emotion contagion
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 17:51, Ing. Alena Raisová
V originále
Předkládaná studie se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi rodičovským konfliktem a stresem ve škole u gymnaziálních studentů ve věku 15–18 let. Speciální pozornost byla věnována mediačnímu efektu vztahu k rodičům a moderačnímu efektu reprezentace rodiny. Studie vychází z kvantitativního designu a k získání potřebných dat byly použity dotazníkové metody. Mediační efekt vztahu k rodičům nebyl prokázán. Moderační efekt reprezentace rodiny byl potvrzen pouze u dívek: Souvislost mezi pocitem ohrožení a celkovým stresem je signifikantní jen u těch dívek, které nemají nejvíce konstruktivní ani nejvíce destruktivní reprezentaci rodiny.
Anglicky
This study is focused on examination of the relationship between interparental conflict and school stress of high school students in ages between 15 and 18 years. Attention was especially paid to the mediation effect of relationships towards parents and the moderation effect of representation of a family. This study is based on quantitative research design and questionnaires were used to obtain wanted data. The mediation effect of relationships toward parents was not found in the study. There was evidence of the moderation effect of representation in this study but only in girls. Statistic significance between feelings of threat and general school stress was found only in girls who did not show the most constructive and destructive representation of a family.
Návaznosti
GAP407/12/0854, projekt VaV |
|