PAVLOVSKÁ, Marie a Tomáš DOLEŽAL. Drama v českém školství. In Remsová Lenka, Dušan Klapko et al. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 143-158. dramatická výchova. ISBN 978-80-210-6651-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Drama v českém školství
Název anglicky Drama in the Czech education system
Autoři PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš DOLEŽAL (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Výzkumný exkurz do dramatické výchovy, od s. 143-158, 16 s. dramatická výchova, 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072651
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6651-9
Klíčová slova česky interaktivní divadlo; složený podnět; divadelní představení; interakce; edukace; evaluace; zkušenost
Klíčová slova anglicky interactive theater; made the complaint; theater performances; interaction; education; evaluation; experience
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 26. 4. 2014 12:35.
Anotace
Kapitola nabízí v průřezu pohled na proces zařazování vzdělávacího oboru dramatická výchova do systému českých škol a to především škol základních. Ve výkladu mapujeme uplatnění dramatické výchovy, resp. divadla v našem školství ve stručném historickém vývoji. Poté předkládáme popis aktuálního stavu dramatické výchovy na základě analýzy obsahu platných kurikulárních dokumentů na úrovni státní a lokální. V další části textu této kapitoly vymezujeme pojem divadlo ve výchově, zabýváme se jeho přínosem pro rozvoj školního kolektivu i samotného žáka.
Anotace anglicky
Chapter provides a cross-sectional view of the process of allocating the educational field of drama education in Czech schools, especially primary schools. In the interpretation of mapping the application of drama in education, resp. Theatre in education in our brief historical development. Then present the current state of dramatic education on the basis of content analysis of existing curricula on national and local level. The next section of this chapter defines the concept of theater in education, dealing with his contribution to the development of the school community itself and the pupil.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 6. 2024 14:10