C 2013

Drama v českém školství

PAVLOVSKÁ, Marie a Tomáš DOLEŽAL

Základní údaje

Originální název

Drama v českém školství

Název anglicky

Drama in the Czech education system

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš DOLEŽAL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Výzkumný exkurz do dramatické výchovy, od s. 143-158, 16 s. dramatická výchova, 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072651

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6651-9

Klíčová slova česky

interaktivní divadlo; složený podnět; divadelní představení; interakce; edukace; evaluace; zkušenost

Klíčová slova anglicky

interactive theater; made the complaint; theater performances; interaction; education; evaluation; experience

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2014 12:35, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola nabízí v průřezu pohled na proces zařazování vzdělávacího oboru dramatická výchova do systému českých škol a to především škol základních. Ve výkladu mapujeme uplatnění dramatické výchovy, resp. divadla v našem školství ve stručném historickém vývoji. Poté předkládáme popis aktuálního stavu dramatické výchovy na základě analýzy obsahu platných kurikulárních dokumentů na úrovni státní a lokální. V další části textu této kapitoly vymezujeme pojem divadlo ve výchově, zabýváme se jeho přínosem pro rozvoj školního kolektivu i samotného žáka.

Anglicky

Chapter provides a cross-sectional view of the process of allocating the educational field of drama education in Czech schools, especially primary schools. In the interpretation of mapping the application of drama in education, resp. Theatre in education in our brief historical development. Then present the current state of dramatic education on the basis of content analysis of existing curricula on national and local level. The next section of this chapter defines the concept of theater in education, dealing with his contribution to the development of the school community itself and the pupil.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání