k 2014

How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide

ŠTĚPÁNEK, Libor

Základní údaje

Originální název

How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

28.Arbeitstagung des AKS, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/14:00075161

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

tvořivost; CALT; jazykové vzdělávání; autonomie; výukové styly; metodika

Klíčová slova anglicky

creativity; CALT; language teaching; autonomy; teaching styles; teacher training

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 8. 4. 2015 11:47, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper shares experience with an effective implementation of innovative teaching approaches to the university classroom. It offers a very practice-oriented insight in the opportunities of creative language learning on the level of single tasks, series of interconnected activities and whole courses, all of which being results of the Masaryk University Language Centre CJV (Brno, Czech Republic) recent project and research activities. The implementation of the creative approach based on theories of K. Robinson, M. Csikszentmihalyi, E. de Bono and others who see creativity as a natural component of learning and communication is discussed from the perspectives of teachers, learners and institutions. This paper aims to highlight the potential creative methods and techniques have to improve and broaden personal teaching styles of language teachers; to enhance and alter personal learning styles of language learners; and to reform and diversify language courses of university language centres.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU
Název: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání