2014
How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide
ŠTĚPÁNEK, LiborZákladní údaje
Originální název
How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
28.Arbeitstagung des AKS, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/14:00075161
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
tvořivost; CALT; jazykové vzdělávání; autonomie; výukové styly; metodika
Klíčová slova anglicky
creativity; CALT; language teaching; autonomy; teaching styles; teacher training
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 8. 4. 2015 11:47, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper shares experience with an effective implementation of innovative teaching approaches to the university classroom. It offers a very practice-oriented insight in the opportunities of creative language learning on the level of single tasks, series of interconnected activities and whole courses, all of which being results of the Masaryk University Language Centre CJV (Brno, Czech Republic) recent project and research activities. The implementation of the creative approach based on theories of K. Robinson, M. Csikszentmihalyi, E. de Bono and others who see creativity as a natural component of learning and communication is discussed from the perspectives of teachers, learners and institutions. This paper aims to highlight the potential creative methods and techniques have to improve and broaden personal teaching styles of language teachers; to enhance and alter personal learning styles of language learners; and to reform and diversify language courses of university language centres.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU |
|