B 2014

Vzdělávání a péče v raném věku. Komparace české a zahraniční situace.

SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání a péče v raném věku. Komparace české a zahraniční situace.

Název anglicky

Education and care at an early age. Comparison of Czech and foreign situation.

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí), Irena BORKOVCOVÁ (203 Česká republika) a Jan PRŮCHA (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Praha, 213 s. 373.2/3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání, 2014

Nakladatel

Wolters Kluver

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075183

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7478-354-8

Klíčová slova česky

raná péče; předškolní vzdělávání; komparace; kvalita

Klíčová slova anglicky

early care; pre-school education; comparison; quality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2015 13:09, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace se snaží pohlédnout na současné české předškolní vzdělávání a péči o děti v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie (Anglie, Německo, Norsko, Slovensko, Švédsko) a Nového Zélandu. Snahou autorů bylo ukázat, že problematika péče v raném věku a vzdělávání dětí předškolního věku se musí stát předmětem komparací, tj. srovnávacích popisů a objasnění zahraniční a české situace. Publikace vyúsťuje v doporučení, která by měli představitelé školské politiky (ale také např. ředitelé a učitelé mateřských škol) přijmout pro zkvalitnění rané péče a předškolního vzdělávání. Doporučení jsou opřena o výsledky českých výzkumů, zprávy České školní inspekce a zprávy OECD.

Anglicky

Publication is trying to look at the current Czech preschool education and childcare at an early age through comparison with selected EU countries (England, Germany, Norway, Slovakia, Sweden) and New Zealand. The aim of this study was to show that the issue of early childhood care and education of preschool children must be subject comparisons, comparative description and explanation of foreign and Czech situation. Publication resulting in recommendations that should be representatives of educational policy (but also as directors and teachers of nursery schools) to take to improve the quality of early care and preschool education. The recommendations are supported on the results of the Czech research report of the Czech School Inspectorate and OECD reports.