2014
School as a Professional Learning Community : A Comparison of the Primary and Lower Secondary Levels of Czech Basic Schools
NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Martin SEDLÁČEK et. al.Základní údaje
Originální název
School as a Professional Learning Community : A Comparison of the Primary and Lower Secondary Levels of Czech Basic Schools
Název česky
Škola jako komunita profesního učení : Srovnání prvního a druhé stupně české základní školy
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
New Educational Review, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00073544
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
rozvoj školy; komunity profesního učení; organizační učení; podpůrné faktory
Klíčová slova anglicky
school improvement; professional learning communities; organizational learning; supportive factors
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2015 21:57, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
This article deals with two subjects which form an inevitable part of the discussion on Czech basic schools. First, there is school development from the inside, individual and group learning and organizational development in schools. Second, there is the double task of Czech basic schools to provide pupils with primary and, subsequently, lower secondary education. The aim of the analysis is to compare evidence given by teachers at the primary and lower secondary levels of basic schools about processes which create the dimensions of a professional learning community. Analysis of the data obtained from this research, which was carried out in Czech basic schools, leads to the conclusion that despite a relatively large conformity in the adult actors' perception of systematicity in handling the subjects of learning, this perception cannot be considered homogeneous.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV |
|