NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ a Martin SEDLÁČEK. School as a Professional Learning Community : A Comparison of the Primary and Lower Secondary Levels of Czech Basic Schools. New Educational Review. Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, Neuveden, č. 35, s. 163-174. ISSN 1732-6729.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název School as a Professional Learning Community : A Comparison of the Primary and Lower Secondary Levels of Czech Basic Schools
Název česky Škola jako komunita profesního učení : Srovnání prvního a druhé stupně české základní školy
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání New Educational Review, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00073544
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky rozvoj školy; komunity profesního učení; organizační učení; podpůrné faktory
Klíčová slova anglicky school improvement; professional learning communities; organizational learning; supportive factors
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:57.
Anotace
This article deals with two subjects which form an inevitable part of the discussion on Czech basic schools. First, there is school development from the inside, individual and group learning and organizational development in schools. Second, there is the double task of Czech basic schools to provide pupils with primary and, subsequently, lower secondary education. The aim of the analysis is to compare evidence given by teachers at the primary and lower secondary levels of basic schools about processes which create the dimensions of a professional learning community. Analysis of the data obtained from this research, which was carried out in Czech basic schools, leads to the conclusion that despite a relatively large conformity in the adult actors' perception of systematicity in handling the subjects of learning, this perception cannot be considered homogeneous.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Standardní projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 1. 2021 09:44