2015
Researching interactional forms and participant structures in public and social media
CHOVANEC, Jan a Marta DYNELZákladní údaje
Originální název
Researching interactional forms and participant structures in public and social media
Název česky
Formy interakce a participace ve veřejných a sociálních médiích
Autoři
CHOVANEC, Jan a Marta DYNEL
Vydání
1. vyd. Amsterdam and Philadelphia, Participation in Public and Social Media Interactions, od s. 1-23, 23 s. Pragmatics and Beyond New Series 256, 2015
Nakladatel
John Benjamins
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-90-272-5661-4
Klíčová slova česky
pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz
Klíčová slova anglicky
Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 1. 2016 19:32, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
V originále
Adopting the perspective of pragmatics of interaction, this chapter considers how existing models of participation fit new modes of communication, looking at the interface between participation frameworks and various interactional practices not only in public media discourses but also in some of the new social media that appeared with the advent of technology-mediated communication (TMC). It provides the theoretical points of departure for further analysis, as grounded in Erving Goffman's theory.
Česky
Tento text rozebírá teoretická východiska pro analýzu participace v nových formách interpersonální a veřejné komunikace, které jsou zprostředkovávány moderními technologiemi (tzv. "technology-mediated communication", TMC). Všímá si především dvojitého rámce komunikace, který vychází z pojetí komunikačních rámců E. Goffmana, a jeho aplikace na nové formy komunikace.
Návaznosti
MUNI/A/1246/2014, interní kód MU |
|