PAVELKA, Jiří. Strategy and Manipulation Tools of Crisis Communication in Printed Media. In Strategie a nástroje manipulace krizové komunikace v tištěných médiích. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategy and Manipulation Tools of Crisis Communication in Printed Media
Autoři PAVELKA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Strategie a nástroje manipulace krizové komunikace v tištěných médiích, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Malta
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00075210
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky sign text; advertising text; communication media; analysis of advertising text; narrative; semiotic and discourse analysis; media manipulation; crisis communication
Změnil Změnil: prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc., učo 1273. Změněno: 24. 3. 2014 12:34.
Anotace
The study deals with the question what communication strategies and manipulation tools institutions use in the field of mass communication, if they are in a given critical stage and solve disturbed relationships with the public through the unconventional forms of crisis communication. The study examines this issue in the advertising product ‘Understanding is everything’ which was published by Gulf Oil Corporation in 1984. The study shows that the tools of semiotic, narative and discourse analysis are able to interpret the mediated contents of media texts when it detects a discursive field and communication processes which the text enters. The study concludes that different discursive fields and different communication processes and contexts which media products enter, generate different and even excluding interpretations of corporate communication and manipulative strategies.
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 10:27