FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Strategie výuky podporující rozvoj učení žáků v inkluzivní primární škole (Teaching Strategies Supporting Development of Pupils` Learning at Inclusive Primary School). In PANČOCHA, K.; VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. Brno: Paido, 2013, p. 173-190. ISBN 978-80-7315-245-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie výuky podporující rozvoj učení žáků v inkluzivní primární škole
Name (in English) Teaching Strategies Supporting Development of Pupils` Learning at Inclusive Primary School
Authors FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education, p. 173-190, 18 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072718
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech) Výukové strategie; inkluzivní škola; individualizace; diferenciace; učení žáků; individuální předpoklady; individuální pokrok; individuální podpora; hodnocení; sebehodnocení; domácí úkoly; spolupráce žáků ve vyučování
Keywords in English Teaching strategies; inclusive school; individualization; differentiation; pupils‘ learning; individual prerequisites; individual progress; individual support; evaluation; self-evaluation; homework; pupils’ cooperation at teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 24/3/2014 13:04.
Abstract
Kapitola se zabývá otázkami realizace inkluzivní výuky ve vybraných primárních školách, konkrétně frekvence a variability výukových strategií, kterých využívají učitelé, aby ve „škole pro všechny“ zajistili optimální rozvoj a učební pokrok všech žáků. Výzkumné šetření představuje výsledky pozorování, které bylo provedeno na vybraných školách u spolupracujících učitelů a je součástí širšího výzkumu v rámci výzkumného záměru.
Abstract (in English)
This chapter deals with questions of inclusive teaching realization at chosen primary schools, especially frequency and variability of teaching strategies used by teachers to at „School for all“ was ensured the optimal development and learning progress of all pupils. The investigation presents the observation results, which was held at selected schools with cooperating teachers and it is a part of broader research in a frame of research plan.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 17:33