NOVOTNÝ, Jan, Jindřiška SVOBODOVÁ a Jana JURMANOVÁ. Informal Teaching and Learning of Special Theory of Relativity. 2013. ISBN 978-80-7378-243-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informal Teaching and Learning of Special Theory of Relativity
Název česky Neformální vzdělávání pro Speciální teorii relativity
Autoři NOVOTNÝ, Jan, Jindřiška SVOBODOVÁ a Jana JURMANOVÁ.
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7378-243-6
Klíčová slova česky výuka fyziky, výzkumné šetření, model
Klíčová slova anglicky Physics teaching, meaningful learning, theory of relativity, research model
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 25. 3. 2014 13:15.
Anotace
Einstein's Special Theory of Relativity is important for our understanding of time, space, matter and energy. It represents an example of creative and analytical thought. When the Special Theory of Relativity is taught in schools, it is not possible to carry out real experiments. We have prepared several multimedia activities giving a brief overview of relativity. Short animations are complemented by various questions and tasks and presented to students. Although some of the consequences of the basic ideas may seem intuitive, there are various pitfalls no only for beginners. The aim of our study was to help an understanding starting points of the theory of relativity. In the present case study we explore the comprehension levels of relativity theory in prospective science teachers who take the introduction to physics lesson at the Faculty of Education. The effect of it for learning on their achievement is researched. In the research, a control group pre-test post-test quasi-experimental research model was used. Research data were obtained by using open-ended questions prepared by the researcher.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 10:30