NOVÁ, Jana. The role of the teaching case studies in the sport management education. Online. In Zuzana Sajdlová, Martin Zvonař. Sport and Quality of Life 2013. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 319-328. ISBN 978-80-210-6640-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The role of the teaching case studies in the sport management education
Autoři NOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Brno, Sport and Quality of Life 2013, od s. 319-328, 10 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/13:00072763
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-6640-3
UT WoS 000360937000036
Klíčová slova anglicky case study; sport management; learning outcomes; professional ; generational theory
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Jana Smítalová, učo 40472. Změněno: 24. 3. 2017 12:28.
Anotace
Teaching case studies are describing the problem situations that are occurring in the daily practice of sport organizations and the students are expected to assess the appropriateness or accuracy of the solution, which was adopted by the management of sports organizations or propose on the basis of information about the most appropriate solution / decision even using theoretical concepts from management theory. In the paper the author is discussing the importance of the teaching case studies which are in the current sports management studies and describes the approaches for their development based on the local sport context. The author underlines the importance of this educational tool also from the perspective of the European qualification framework learning outcomes and professional standards and offers the framework for the elaboration of the case studies which respects also the concept of the generational theory which is influencing the mode of accepting and processing the information in the teaching process of current students.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 20:53