Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1173757, author = {Mrázková, Kateřina}, address = {Brno}, booktitle = {Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům}, edition = {1.}, keywords = {didactic test; gender; geography information systems; GIS; map skills; pupils of elementary school}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6677-9}, pages = {208-223}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1173757 AU - Mrázková, Kateřina PY - 2013 TI - Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS VL - Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066779 KW - didactic test KW - gender KW - geography information systems KW - GIS KW - map skills KW - pupils of elementary school N2 - Mapy se staly běžnou součástí každodenního života všech lidí. Ve výuce zeměpisu jsou pak nenahraditelnou pomůckou, která umožňuje žákům zjišťovat informace o vzdálených místech, vyhledat prostorové rozmístění jevů a vztahy mezi nimi. Pokud mají žáci dostatečně osvojené kartografické dovednosti, uvidí svět ve všech prostorových souvislostech. V předkládané studii je prezentován výzkum zaměřený na zjištění úrovně osvojení kartografických dovedností u žáků základních škol. V teoretické části je představen diagram kartografických dovedností. V rámci výzkumu byl nejprve zjišťován vliv pohlaví na úroveň osvojení kartografických dovedností a to na vybraném vzorku žáků 2. stupně základních škol a nižších ročníků gymnázií v Jihomoravském kraji. Výsledky ukázaly, že úroveň osvojení kartografických dovedností je vyšší u dívek oproti chlapcům. Dále byl zjišťován vliv práce s geografickými informačními systémy ve výuce zeměpisu na úroveň osvojení kartografických dovedností. Výsledky ukázaly, že žáci, kteří používají aktivně GIS ve výuce, mají vyšší úroveň osvojení kartografických dovedností celkově a dosahují statisticky významně lepších výsledků v úrovni osvojení dovednosti analyzování a interpretování mapy. ER -
MRÁZKOVÁ, Kateřina. Úroveň osvojení kartografických dovedností u žáků druhého stupně základních škol : vliv pohlaví a aktivního používání GIS. In \textit{Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s.~208-223. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN~978-80-210-6677-9.
|