Mstivá forma Fitchova paradoxu poznatelnosti
RACLAVSKÝ, Jiří. Mstivá forma Fitchova paradoxu poznatelnosti. In workshop Logic Café Brno 2014 (Brno). 2014. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mstivá forma Fitchova paradoxu poznatelnosti |
Název anglicky | A Revenge Form of Fitch's Knowability Paradox |
Autoři | RACLAVSKÝ, Jiří. |
Vydání | workshop Logic Café Brno 2014 (Brno), 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova anglicky | Fitch's knowability paradox; type theory; typing knowledge; revenge |
Změnil | Změnil: prof. PhDr. BcA. Jiří Raclavský, Ph.D., učo 7593. Změněno: 12. 3. 2024 15:24. |
Anotace |
---|
V přednášce analyzuji mstivou formu Fitchova paradoxu, kterou navrhli Williamson a Hart jakožto atak vůči řešení daného paradoxu pomocí russellovského typování znalosti. Při desambiguaci jimi užité notace navrhuji několik korektních druhů kvantifikace přes ‚typové úrovně‘ (tj. typy nebo řády). Vždy se ale ukáže, že paradoxní odvození je typováním stále úspěšně blokováno. |
Anotace anglicky |
---|
I analyze the revenge form of Fitch's paradox, which was suggested by Williamson and Hart as an attack on the solution of Fitch's paradox by Russellian typing knowledge. Wnen disambuigating their notation I suggest the proper method of quantification over types/order. I will then show that the reduction of the revenge argument is blocked on any reading. |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.1.07/2.2.00/28.0216, interní kód MU | Název: Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (Akronym: logika-ramec-rozvoje) |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 07:25