DAMM, Christoph, Svatoslav ONDRA a Jiří TUŽIL. Universal Access to Presentations and Lectures Using a Real-time Wireless System Distributing Speech-to-text Reports and Mirroring Presentation Screen to Enhance Legibility for Individuals. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 39-47. ISBN 978-80-210-6270-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Universal Access to Presentations and Lectures Using a Real-time Wireless System Distributing Speech-to-text Reports and Mirroring Presentation Screen to Enhance Legibility for Individuals
Autoři DAMM, Christoph (276 Německo), Svatoslav ONDRA (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří TUŽIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013, od s. 39-47, 9 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14750/13:00072935
Organizační jednotka Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN 978-80-210-6270-2
ISSN 1805-3947
Klíčová slova anglicky STTR service; accessibility
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Michaela Hanousková, učo 8202. Změněno: 25. 4. 2014 10:09.
Anotace
One of the major services for students with hearing impairment is the speech-to-text reporting service, when a reporter records the speech (a lecture or a seminar in a university environment or even any similar event outside of a university environment) as a text on a computer by means of a simultaneous typing, and several students reading the report on one common screen at the same time. As students with visual impairment are concerned, one of the major problems is the accessibility of the visual documents and other materials presented by a lecturer via a presentation screen. Distance to the presentation screen as well as light conditions or the presentation layout creates readability barriers and obstructs the students to perceive presented information.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:44