D 2014

Etika vědecké práce jako téma gymnasiální výuky přírodních věd

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Etika vědecké práce jako téma gymnasiální výuky přírodních věd

Název anglicky

Ethics of science as a topic of grammar school science teaching

Autoři

Vydání

Hradec Králové, Vědecká konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2014, od s. 271-282, 13 s. 2014

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87952-03-0

Klíčová slova česky

etika; věda; open access; deontologická etika; situační etika

Klíčová slova anglicky

ethics; science; open access; deontological ethics; situational ethics
Změněno: 17. 8. 2015 20:40, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

Anglicky

The paper provides elementary view of ethics as a philosophical discipline that aims to answer the question of what is proper conduct. It relates to issues that fundamentally related to scientific practice - from open access to information, fabrication and falsification of data, questions or publication of the results of social responsibility scientist. Topics are chosen while so that it can be easily implemented in secondary education, which is adapted to a selection of a range of specific examples. Problems are discussed from the standpoint of different ethical paradigms.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MU
Název: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání