ČERVENKA, Karel. The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders. In PROCHÁZKOVÁ, L., SOCHOR, P. et al. Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 73-80. ISBN 978-80-210-6637-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders
Název česky Zážitkový kurz Ikspíriens jako prostředek ke zmírnění negativních důsledků stigmatu sluchového postižení a poruch chování
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. od s. 73-80, 8 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072953
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6637-3
Klíčová slova česky stigmatizace; speciální vzdělávání; intervence; speciální vzdělávací potřeby; poruchy chování; sluchové postižení; inkluze
Klíčová slova anglicky stigmatization; stigma; master status; special education; intervention; special individual needs; behavioural disorder; hearing impairment; social inclusion; inclusive education; informed intervention
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 11. 4. 2014 15:38.
Anotace
The text is devoted to a theoretical refl ection on the experiential course “Ikspírijens without barriers or we understand each other”, which was organized for two groups of adolescents – the hearing impaired and those with behavioural disorders. The author of the text looks at the experiential course through Goffman’s concept of stigma and through his eyes tried to grasp the potential that an appropriate course may have in terms of mitigating the effect of stigmatizing the disability/handicap of its participants. Through this lens of the concept of informed interventions, the Ikspíriens project is shown to be a means for the social inclusion of adolescents with disabilities/handicaps.
Anotace česky
Kapitola se věnuje teoretické reflexi zážitkového kurzu Ikspírijens bez bariér aneb my si rozumíme, který byl pořádán pro dvě skupiny dospívajících - pro sluchově postižené a pro děti s poruchami chování. Autor textu nahlíží zážitkový kurz prostřednictvím Goffmanovy koncepce stigmatizace a její optikou se snaží uchopit potenciál, který příslušný kurz může mít z hlediska zmírňování stigmatizujícího efektu postižení/znevýhodnění jeho účastníků. Optikou konceptu informované intervence pak ukazuje projekt Ikspíriens jako prostředek sociální inkluze dospívajících s postižením/znevýhodněním.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 20:35