2014
STUDENTI A VYSOKÉ ŠKOLY JAKO SOUČÁST ROZVOJE MĚSTA
ZVARA, Jan, Petr HUDEČEK a Petr ŠAŠINKAZákladní údaje
Originální název
STUDENTI A VYSOKÉ ŠKOLY JAKO SOUČÁST ROZVOJE MĚSTA
Název anglicky
Students and universities as a part of city development
Autoři
ZVARA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Petr HUDEČEK (203 Česká republika) a Petr ŠAŠINKA (203 Česká republika)
Vydání
European Union Knowledge Economy Review, 2014, 1339-2786
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/14:00075312
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky
Students universities development of the city Brno
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2015 15:09, Ing. Andrea Mikešková
V originále
Význam vysokých škol a studentů hraje stále větší roli v rozvoji měst. Jejich dynamický vývoj a v současné době stoupající počet studentů klade nové nároky na městskou infrastrukturu, mobilitu a městské funkce. Tento článek chce poukázat na dopady přítomnosti studentů pro město a poukázat na nutnost strategické spolupráce představitelů města a vysokých škol. Představeny budou také různé výzkumné metody a výsledky dotazníkového šetření mezi studenty.
Anglicky
There is a growing importance of universities and students as an actor in a development of the city. Their dynamic development places new demands on city infrastructure, mobility and functions due to steep growth of number of students. The submitted article aims to point out impacts of presence of students on development of Brno and to excuse necessity of inclusion of cooperation among city and universities into city strategic planning. Theoretical approaches to university environment will be presented in context of its impacts on urban development (models of involvement into local environment included). Focus is given on minor but the most visible impacts and interactions of simple presence of university students in Brno. A questionnaire was created for students aimed to describe mutual interactions between students and the city for mapping those impacts. The most interesting outputs of this questionnaire will be presented.